Mina favoritövningar på gymmet★
Happy monday peeps! Kom hem från ett svettigt pass på gymmet nyss och kände att det var dags för ett träningsinlägg! Jag tränar ju mycket men har inte skrivit så mycket i min bloggis om det. Men nu tänkte
jag iallafall visa er mina favoritövningar på gymmet. De flesta går självklart att göra hemma också. :)
Nu kör vi!
 
 
Psst. Jag har tagit bilderna från Google. Men snart kommer jag förhoppningsvis att kunn börja ta mina egna gymbilder. 
 
 Bild från asgrymma Ida warg.
 
Den första övningen är enbens höftlyft. Körde den idag, bränner i rumpisen! Jag brukar även lägga en kettlebell på höfterna för lite extra utmaning. Ligg som på bilden och lyft höfterna och rumpan
från marken. För rumpan sakta ner mot marken igen. Repetera! Byt sedan och kör andra benet. 
Jag brukar köra 10 repetitioner x3. 
 
Bildresultat för box jumps
Bild från popsugar.com.
 
Min nästa favorit övning är riktigt jobbig! En crossfit favorit som jag också körde idag.  Nämligen box jumps med burpee! Man gör precis som en vanlig box jump, där man hoppar jämfota upp på en träbox eller liknande, fast man lägger till en burpee efter att man har hoppat upp och ner från boxen. Googla för att veta tekniken för
box jumps. Riktigt jobbig och rolig övning!
 
Bildresultat för rodd med skivstång
Bild från denna sida. 
 
Nästa övning älskar jag och den kallas stående rodd med skivstång! Speciellt när jag kör ett pass för skuldrorna då det tar mycket där. Stå höftbrett och böj lätt på knänen. Fäll sedan ner höften med rak rygg. Häng ner med armarna och slappna av i skulderbladen. Starta rörelsen genom att pressa ihop skulderbladen. Dra sedan skivstången mot navelnmed armarna tätt intill kroppen. Gå tillbaka till ursprungsposition och repetera! Jag brukar köra 10 reps x3. 
 
Bildresultat för squats i smithmaskin
 
Bildresultat för squats i smithmaskin
Ännu två bilder från Ida Warg! Så grym tjej alltså!
 
Här är den sista favvoövningen som också är rackarns bra för ben och rumpa. Squats i smithmaskin! Googla lite för att se tekniken men viktigt är det är knänen inte pekar utanför foten. Då kan man skada sig!
 
 
Kör hårt nu babes!
 
xoxo
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress

Veckans like